1. Звернутися до МОЗ щодо отримання офіційного роз’яснення з приводу розподілу обов’язків та відповідальності стосовно забезпечення надання якісних медичних послуг на території України між МОЗ, ДОЗ ОДА, обласними радами, радами госпітальних округів та головними лікарями ЛПЗ.
2. Звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо зобов’язання медичних закладів усіх рівнів надання медичної допомоги мати в своєму складі медичні лабораторії, здатні виконувати відповідну номенклатуру досліджень, а також забезпечити адміністративний контроль з боку керівництва медичного закладу і Ради госпітального округу за тим, щоб усі лабораторні дослідження, що входять до номенклатури медичних лабораторій лікарень та поліклінік, проводились виключно в лабораторіях цих медичних закладів.
3. Звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо залучення фахівців з лабораторної діагностики до створення лабораторної мережі під час формування госпітальних округів і використання даних паспортизації медичних лабораторій та статистики захворюваності для забезпечення фізичної доступності лабораторних послуг.
4. Звернутися до МОЗ щодо чіткого визначення умов фінансування проведення лабораторних досліджень, виконуваних на різних рівнях медичної допомоги.
5. Задля попередження необґрунтованої ліквідації медичних лабораторій ЛПУ в умовах відсутності системи медичного страхування, звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо отримання офіційного роз’яснення стосовно номенклатури, термінів виконання, процедур визначення вартості, фінансування і відповідальності за проведення лабораторних досліджень згідно з протоколами діагностики та лікування пацієнтів з невідкладними станами, пацієнтів відділень інтенсивної терапії та ургентних хворих.
6. Звернутися до МОЗ, МЕРТ, Мінфіну щодо необхідності змінити існуючу систему фінансування медичних лабораторій за «залишковим» принципом та оптимізувати систему тендерних закупівель (Prozorro) обладнання, реагентів та витратних матеріалів, необхідних для діяльності лабораторій, з метою запобігання придбання найдешевших, але переважно неякісних, з обмеженим терміном придатності позицій.
7. Звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо вжиття заходів стосовно запобігання корупції і недобросовісної конкуренції в зв’язку з розміщенням пунктів забору зразків приватних лабораторій при ЛПУ і направленням хворих лікарями державних і комунальних медичних закладів для виконання аналізів до приватних лабораторій.
8. Звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо затвердження процедур розрахунку вартості лабораторних послуг.
9. Звернутися до МОЗ щодо розробки та затвердження програми поетапного впровадження вимог ДСТУ EN ISO 15189:2015 (згідно з найкращою практикою і досвідом провідних профільних міжнародних організацій) в практику медичних лабораторій за участю ВАКХЛМ з чітким визначенням кількості етапів процесу впровадження, їх тривалості і вимог, що будуть впроваджуватися на кожному етапі для кожного типу лабораторій, функцій, термінів і відповідальності кожного з учасників процесу впровадження.
10. Звернутися до МОЗ щодо розробки та затвердження вимог до точності результатів клінічних лабораторних досліджень.
11. Звернутися до МОЗ, МЕРТ та Мінфіну щодо отримання офіційного роз’яснення стосовно можливостей і процедури застосування принципів державно-приватного партнерства для забезпечення функціонування ЛПЗ і, зокрема, медичних лабораторій державної і комунальної форм власності.
12. Звернутися до МОЗ та МОН щодо впровадження процедури підтвердження компетентності (сертифікації) фахівців медичних лабораторій незалежними профільними професійними асоціаціями.
13. Звернутися до МОЗ та ДОЗ ОДА щодо впровадження концепції централізації клінічних лабораторних досліджень, аналогічної затвердженій рішенням ГУОЗ КМДА від 31.01.2012 р., в процесі формування лабораторної мережі під час створення госпітальних округів.
14. Звернутися до МОЗ щодо залучення фахівців ВАКХЛМ до формування концепції реформування та розвитку лабораторної медицини в Україні.
РЕЗОЛЮЦІЯ круглого столу «Актуальні проблеми лабораторної служби в умовах реформування системи охорони здоров’я України» (25 квітня 2017 року, Київ)
By
Posted on